esports

Sabalenka "vil bare stoppe med tennis", "jeg ved ikke, hvornår jeg sidst tabte 10 kampe i træk"

Aryna Sabalenka led et chokerende nederlag ved kvartfinalen i Roland Garros: da hun kun var ét spil fra at vinde kampen, led hun et totalt mentalt sammenbrud og tabte tredje sæt 6-0, besejret af den 22-årige russiske spiller Diana Shnaider, 25. seedede ved French Open, 3-6, 7-5, 6-0.

Verdens nummer 1 gik fra at danse 'moonwalk' på tennisbanen efter en sejr til at sige, at hun "vil stoppe med tennis". "Ingen tanker, ingen følelser. Jeg vil bare gerne stoppe med tennis lige nu, men vi får se om et par dage. Forhåbentlig kommer jeg tilbage på sporet mentalt," sagde Sabalenka (via Sky Sports). "Jeg ved ikke, hvornår jeg sidst tabte 10 kampe i træk."

Selvom kampen var problematisk for begge på grund af de blæsende forhold, tog Shnaider kontrollen i de svære situationer, mens Sabalenka opgav og sagde, at hun "føler sig i et meget dybt, mørkt hul". "Jeg føler, jeg havde meget gode muligheder i andet sæt. Jeg lavede en fejl, og så trådte hun til, og hun spillede fantastisk. Jeg føler mentalt, at jeg ikke rigtig kunne komme mig efter andet sæt.Jeg tror, det var min største fejl."

Originalquelle: www.gamereactor.dk →